Tactical Archery

Tactical Archery na Facebooku

 

Zapraszamy na pierwszy turniej łuczniczy Tactical Archery. Gra polega na eliminowaniu drużyny przeciwnej za pomocą bezpiecznych strzał. Turniej jest drużynowy. Uczestnikom zapewniamy maski zabezpieczające i atestowane, larpowe strzały. Turniej

 

Sprzęt:

do turnieju dopuszczane są wszystkie łuki za wyjątkiem łuków bloczkowych o dopuszczalnym naciągu 30 # (+- 2#). Łuki muszą przejść weryfikację w biurze zawodów.

 

Nie masz łuku? nie szkodzi!

Organizatorzy posiadają 32 łuki ( model Snake 26# oraz 30# łuki Bear z włókna szklanego), które będą do dyspozycji uczestników podczas turnieju. Nie jest zatem wymagane posiadanie własnego sprzętu. Osoby posiadające własne łuki o dopuszczalnym naciągu bardzo prosimy o ich zabranie ze sobą!

 

Wiek:

dzieci i młodzież mogą brać udział turnieju za zgodą rodziców. Ze względu na charakter gry, wiek uczestników nie może być niższy niż 12 lat.

 

Drużyny:

W turnieju biorą udział dwie drużyny (strony), które rozpoznać można po kolorze masek (zielone i czarne).

Po zakończeniu rejestracji nastąpi losowanie drużyn. Gracze zostaną przydzieleni do jednej ze stron.

Drużyny mogą mieć dowolną liczebność (nie ma limitu graczy). Naraz na polu gry udział biorą dwie 16 - to osobowe drużyny.

Jeśli masz swój skład (grupę, drużynę) i chcecie grać razem - dajcie nam znać!

 

Jak działa drużyna ?

Gracze wchodzą do gry przede wszystkim w kolejności, w jakiej zostali zapisani na liście członków drużyny ( pierwsza szesnastka, następnie kolejna itd). [przykład: do turnieju zgłosiło się 50 osób, czyli po 25 osób na drużynę. Do pierwszej gry wchodzą zawodnicy nr: od 1 do 16, do drugiej - od 16 do 25 oraz 1 do 6, do trzeciej od 7 do 22].

Jest to zasada nadrzędna wobec pozostałych i służy temu, żeby każdy wziął udział w podobnej ilości starć.

Zawodnik może wziąć udział w dowolnej liczbie gier (może opuścić starcie, zrobić przerwę itp)

Zawodnik może zadeklarować, że nie chce brać udziału w kolejnej grze, wówczas drużyna może znaleźć dla niego zastępstwo (według listy lub uznania). Jest to zabezpieczenie na wypadek zmęczenia, kontuzji bądź wybranej przez drużynę taktyki.

Żaden zawodnik nie może zostać odsunięty czy pominięty bez swojej zgody w kolejności udziału w grze ( każdy może grać podobną ilość gier). Tym samym zawodnik nie musi godzić się na ustalenia pozostałych członków drużyny, drużyna nie może bez jego zgody go zastąpić innym zawodnikiem i może on grać według kolejności z listy.

Jeżeli w punkcie startowym w chwili rozpoczęcia gry znajduje się mniej członków drużyny niż 16 - to trudno, drużyna ma mniejsze szanse na zwycięstwo!

Drużyna może ustalić inną kolejność niż na liście startowej bądź dowolnie podzielić składy na kolejne gry - dopuszczona jest dowolna strategia na cały turniej. [ przykład - drużyna Imperium składa się ze znających się osób, które postanowiły grać razem. Osoby te umówiły się, że w określonych składach grają dane gry - powodem jest to, że umieją ze sobą współpracować, albo mają wspólny plan na wygranie turnieju. Ustalają listę od nowa i w kolejnych rundach wystawiają określone drużyny, bez rotacji na liście uczestników]

 

Pole gry (arena):

gra toczy się w terenie naturalnym, oznakowanym taśmą. Zejście z pola gry oznacza, że zawodnik w tej rundzie nie bierze dalej udziału.

 

Arena to okrąg o średnicy 120 m, w którego centrum znajduje się punkt strategiczny.

 

Na Arenę prowadzą 4 wejścia ( bramy) - N,E,W,S (stronami świata).

 

Warunki zwycięstwa w turnieju:

 

1.Rundy - większa ilość wygranych rund decyduje o zwycięstwie jednej ze stron

2. liczba punktów - w przypadku remisu w starciach, decyduje liczba punktów

3. ilość zajętych punktów strategicznych, w przypadku, gdy liczba punktów i setów remisuje, liczy się ilość zajętych punktów strategicznych

 

Przebieg gry:

 

1. Gry (rundy) rozpoczynają się o określonych godzinach i toczą do wyeliminowania drużyny przeciwnej lub upłynięcia czasu przewidzianego na grę. Po jego upływie o zwycięstwie danej strony decyduje większa liczba graczy, którzy nie zostali wyeliminowani.

2. Po zakończeniu gry zawodnicy, którzy brali w niej udział mają obowiązek zebrania strzał z pola gry. Jest na to przewidziany limit czasu.

3. Po zebraniu strzał następuje ustalenie składu kolejnej gry oraz przekazanie masek i strzał kolejnym uczestnikom. Jest na to przewidziany limit czasu.

 

Zawodnik otrzymuje na czas trwania gry maskę, 3 strzały oraz (opcjonalnie) łuk.

 

Trafienie:

Po otrzymanym trafieniu, należy upuścić strzały w miejscu, w którym otrzymało się trafienie.

Należy wówczas usiąść lub położyć się w miejscu w którym zostaliśmy trafieni i czekać do zakończenia rundy.

Otrzymane trafienie należy zasygnalizować głośno tak, aby inni gracze wiedzieli że zostało się wyeliminowanym.

Trafienie zaliczamy jeśli otrzymamy je w dowolną część ciała lub sprzętu (łuk, strzały też się liczą).

 

Runda trwa 10 minut.

 

Po niej jest czas na zbieranie strzał, w którym obowiązkowo biorą udział uczestnicy danej rundy. Jest to 5 minut.

Runda może zakończyć się też jeśli zostaną wyeliminowani wszyscy członkowie jednej z drużyn.

Koniec rundy jest także wtedy, jeśli jedna z drużyn kontroluje punkt strategiczny przez 2 minuty.

 

Punkt strategiczny:

Jest to niewielkie, oznaczone pole w centrum gry.

Punkt jest zwykle trudny do obrony i łatwy do zaatakowania.

Zajęcie punktu na dłużej niż 2 minuty kończy grę ( zawodnik musi przez 2 minuty stać w środku punktu).

Punkt strategiczny daje dodatkowo:

- przy grze do 5 graczy w drużynie - 1pkt

- przy grze od 6 do 10 graczy w drużynie - 2pkt

- przy grze od 11do16 graczy w drużynie - 3 pkt

 

Punktacja:

 

1 zawodnik na koniec rundy pozostały w grze = 1 punkt

zajęta strefa strategiczna kończąca rundę = dodatkowo według systemu punktacji punktu strategicznego

 

Fair play:

Uczciwość gry i jej fajność dla wszystkich wymaga stosowania się do zasad fair play oraz możliwości usuwania osób, które nie potrafią się bawić z gry, dlatego zawodników, którzy nie graja fair możecie zgłaszać sędziom. Zawodnik, który nie uznaje trafień (oszukuje) może otrzymać ostrzeżenie od sędziego. Obowiązuje zasada do trzech razy sztuka - przy trzecim przewinieniu nastąpi dyskwalifikacja zawodnika! Nie bądź dupkiem, graj czysto!

 

Bezpieczeństwo:

Pomimo tego, że w grze używany jest bezpieczny sprzęt, uczestnicy powinni wiedzieć, że mogą zdarzyć się drobne urazy spowodowane nie tylko trafieniami w czułe punkty ciała. W terenie, biorąc udział w dynamicznej grze łatwo jest o skręcenie nogi czy wpadnięcie na przeszkodę. Załóżcie dobre buty i zachowajcie zdrowy rozsądek.

 

Ze względów bezpieczeństwa na polu gry obowiązują następujące zasady:

- nie wolno strzelać z odległości mniejszej niż 5m.

- podczas przebywania na polu gry przez cały czas należy mieć nałożoną maskę (nawet po trafieniu). Trafienie w oko może je nieodwracalnie uszkodzić, pacynka może również zdefasonować nos na stałe...

- po otrzymaniu trafienia należy upuścić posiadane strzały, podnieść łuk nad głowę i opuścić pole gry

- trafienia uznaje zawsze trafiony, musi on jednak pamiętać, że nie tacy ginęli od trafienia w piętę! nie ma ran powierzchownych...

- rykoszety też się liczą

 

Sędziowanie:

Na polu gry podczas jej trwania przebywać będą sędziowie, których zadaniem jest mierzenie czasu gry, pilnowanie porządku i rozstrzyganie sporów między zawodnikami. Sędziowie nie mają wpływu na sposób Waszej gry - są tam po to, by Wam pomóc w wyjaśnieniu nieporozumień lub przywołanie do porządku tych, którzy łamią zasady gry (tzw. "nieśmiertelnych" ;)

 

 

Harmonogram turnieju:

 

10.00 - zbiórka w wyznaczonym miejscu

10:00 - 10:45 - Akredytacja - jest to obowiązkowe szkolenie z posługiwania się sprzętem i zachowania zasad bezpieczeństwa podczas gry. Tylko osoby, które przeszły akredytację mogą brać udział w grze.

 

11:00 - start turnieju:

I runda 11:00

II runda 11:15

III runda 11:30

IV runda 11:45

V runda 12:00

VI runda 12:15

VII runda 12:30

VIII runda 12:45

IX runda 13:00

X runda 13:15

XI runda 13:30

XII runda 13:45

 

14:00 - zakończenie turnieju, podsumowanie wyników

 

Po zakończeniu turnieju ta strona, która wygrała więcej rund zostanie ogłoszona zwycięzcą. 

Copyright ©2019 Centrum Łucznictwa Tradycyjnego, All Rights Reserved.
Liczba odwiedzin: 2788